Как переместить ориджин в blender
Перейти к содержимому

Как переместить ориджин в blender

  • автор:

Как переместить опорную точку (origin) в Blender 2.8?

Доброго дня! Как переместить опорную точку (origin) в Blender 2.8? перешла на 2.8 с 2.76, раньше это было Shift+ctrl+Alt+C (origin to geometry), Я понимаю что эту функцию в 2.8 выполняет 3д курсор, но при импорте объекта например из 3d max, это оранжевая точка находится далеко от объекта и это напрягает, (например если я не хочу в ручную примеряться куда поставить курсор, а просто поставить в центр объекта)

Лучший ответ

Евсеева ЕленаЗнаток (386) 3 года назад

спасибо большое! сколько видеоуроков пересмотрела не нашла ответа, все понятно)

Олег МорозовУченик (115) 2 года назад

Сергей БыковМастер (1098) 1 год назад

NIck FurryЗнаток (445) 9 месяцев назад

в чем прикол использовать русский язык в блендер?

Twoya Boroda Знаток (440) NIck Furry, в том что человек может особо не знать английский, или же русский просто удобнее

Twoya BorodaЗнаток (440) 8 месяцев назад

Ольга, спасибо большое, уменя origin был далеко от объекта, теперь все отлично

Остальные ответы

Object Origin (Опорная точка объекта)

Each object has an origin point. The location of this point determines where the object is located in 3D space. When an object is selected, a small circle appears, denoting the origin point. The location of the origin point is important when translating, rotating or scaling an object. See Pivot Points for more.

The color of the origin changes based on the selection state of the object.

Object is active.

Object is selected, but not active.

Object is not linked and not selected.

Object is linked.

Object is selected, linked, but not active.

Colors are themeable and might appear different. The colors described here are from the default Dark Theme.

Set Origin

Object ‣ Set Origin

The object origin and geometry can be moved relative to each other and to the 3D cursor.

Type Geometry to Origin

Moves the model to the origin and this way the origin of the object will also be at the center of the object.

Origin to Geometry

Moves the origin to the center of the object.

Origin to 3D Cursor

Moves the origin of the model to the position of the 3D cursor.

Origin to Center of Mass

Moves the origin to the calculated center of mass of model (assuming the mesh has a uniform density).

Median Point Center, Bounding Box Center

To transform an object’s origin directly, enable Affect Only Origins in the Tool Settings Options.

© Авторские права : This page is licensed under a CC-BY-SA 4.0 Int. License. Обновлено: 02/14/2024.

  • View Source
  • View Translation
  • Сообщить об ошибке на этой странице

3D курсор

The 3D Cursor is a point in space that has both a location and a rotation. It’s used for a number of purposes. For example, it defines where newly added objects are placed, and can also be used to manually position and orient the transform gizmo (see Pivot Point and Transform Orientation ). Some tools, such as Bend , also use the Cursor.

Размещение

There are a few methods to position the 3D Cursor.

Прямое размещение с помощью мышки

Объектный, Редактирования и Позы

../../_images/editors_3dview_3d-cursor_two-view-positioning.png

The Cursor tool offers the most flexibility. Simply select it in the Toolbar and click a point in the scene with LMB to place the 3D Cursor there. In the tool settings, you can choose how it should be oriented: by default, it matches the view orientation, but you can also make it match the surface normal of a piece of geometry, or the transform orientation .

Alternatively, you can press Shift — RMB with any tool selected. In this case, the 3D Cursor will always be aligned to the view orientation.

For accuracy you should use two perpendicular orthogonal 3D Viewports, i.e. any combination of top Numpad7 , front Numpad1 and side Numpad3 . That way you can control the positioning along two axes in one view and determine the depth in the other.

By default, the depth of the geometry under the cursor is used. This can be disabled using the Cursor Surface Project toggle in the Preferences .

Боковая панель

Sidebar region ‣ View ‣ 3D Cursor

../../_images/editors_3dview_3d-cursor_panel.png

3D-курсор также можно расположить и сориентировать, отредактировав следующие значения в Боковой панели.

Привязка

Объектный, Редактирования и Позы

Object/Mesh/… ‣ Snap ‣ Cursor to …

One more way of positioning the 3D Cursor is through the Snap menu, which allows you to move the Cursor to the origin of the selected object for example.

© Авторские права : This page is licensed under a CC-BY-SA 4.0 Int. License. Обновлено: 02/14/2024.

  • View Source
  • View Translation
  • Сообщить об ошибке на этой странице

Pivot Point (опорная точка)

pivot-icon

Pivot Point

The Pivot Point determines the location of the Object Gizmo . Changing this location can make it easier to perform transformations around the point you want.

../../../../_images/editors_3dview_controls_pivot-point_index_demo.png

The Pivot Point can be changed using a selector in the 3D Viewport’s header:

../../../../_images/editors_3dview_controls_pivot-point_index_popover.png

Типы расположения опорных точек

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *